Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020


POIiŚ - Informacje o programie

Decyzją z dnia 16 grudnia 2014 r. Komisja Europejska zatwierdziła Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020. Głównym celem programu jest wsparcie gospodarki efektywnie korzystającej z zasobów i przyjaznej środowisku oraz sprzyjającej spójności terytorialnej i społecznej. Program Infrastruktura i Środowisko jest największym źródłem funduszy na infrastrukturę transportową, ochronę środowiska, energetykę i gospodarkę niskoemisyjną. Wielkość środków unijnych zaangażowanych w realizację Programu wynosi ponad 27 (27,4) mld EUR, co stanowi ponad 33% całości środków polityki spójności w Polsce.

Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko jest największym, z punktu widzenia dostępnych środków, Programem Operacyjnym. Ze środków Unii Europejskiej będzie pochodziło 27 413,7 mln euro (w tym ze środków Funduszu Spójności (FS) - 22 507,9 mln EUR (82%) oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) - 4 905,9 mln EUR (18%). W ramach POIiŚ przewiduje się dziewięć merytorycznych osi priorytetowych (finansowanych z FS i EFRR) oraz jedną oś dedykowaną działaniom w zakresie pomocy technicznej (finansowaną w całości z FS) na rzecz całego POIiŚ:

     EUR
FS EFRR
Oś priorytetowa I Zmniejszenie emisyjności gospodarki 1 828 430 978  
Oś priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu 3 508 174 166  
Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego 9 532 376 880  
Oś priorytetowa IV Infrastruktura drogowa dla miast   2 970 306 179
Oś priorytetowa V Rozwój transportu kolejowego w Polsce 5 009 700 000  
Oś priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach   2 299 183 655  
Oś priorytetowa VII Poprawa bezpieczeństwa energetycznego   1 000 000 000
Oś priorytetowa VIII  Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury   467 300 000
Oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia   468 275 027
Oś priorytetowa X Pomoc techniczna 330 000 000  
   RAZEM   22 507 865 679   4 905 881 206
ŁĄCZNIE 27 413 746 885  

 

Zarządzanie Rolę wiodącą w systemie zarządzania i kontroli programu odgrywa instytucja zarządzająca (IZ). Ponosi ona odpowiedzialność za skuteczne i efektywne wdrażanie programu oraz za przestrzeganie i stosowanie odpowiednich regulacji i zasad dotyczących realizacji programu.

Instytucja zarządzająca część swoich kompetencji przekazuje instytucjom pośredniczącym (IP), które - w uzgodnieniu z IZ - mogą powierzać zadania instytucjom wdrażającym (IW).

Oś priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu

Instytucją Zarządzającą (IZ) dla II Osi Priorytetowej POIiŚ "Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu" jest Ministerstwo Rozwoju. Za zarządzanie priorytetami dotyczącymi ochrony środowiska odpowiedzialne jest Ministerstwo Środowiska, jako Instytucja Pośrednicząca (IP).

Alokacja finansowa ze środków unijnych (FS) wynosi 3,508 mld EUR.

Cele szczegółowe osi priorytetowej:

  • Zapewnienie spójność planowania i wdrażania projektów,
  • Rozwój infrastruktury w zakresie gospodarki odpadami i wodno-ściekowej,
  • Przeciwdziałanie spadkowi różnorodności biologicznej,
  • Zwiększenie możliwości zapobiegania zagrożeniom naturalnym oraz wzmocnienie odporności na zagrożenia związane z negatywnymi efektami zmian klimatu.
  • Poprawa jakości powietrza

Cel osi priorytetowej będzie realizowany poprzez:

  1. Projekty z zakresu gospodarki wodnej,
  2. Projekty mające na celu zahamowanie spadku różnorodności biologicznej wzmacniające jednocześnie efekty działań związanych z adaptacją do zmian klimatu
  3. Rozwój infrastruktury w zakresie gospodarki odpadami i wodno-ściekowej,
  4. Przeciwdziałanie spadkowi różnorodności biologicznej,
  5. Zwiększenie możliwości zapobiegania zagrożeniom naturalnym oraz wzmocnieniu odporności na zagrożenia związane z negatywnymi efektami zmian klimatu,
  6. Działania związane z ograniczeniem niskiej emisji oraz dotyczące kompleksowej, efektywnej kosztowo modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej oraz budynków mieszkaniowych, tzw. głębokiej modernizacji.

W ramach Osi Priorytetowej II realizowane są działania:

Działanie 2.1 Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska

Alokacja finansowa na działanie ze środków unijnych (FS) wynosi 700 mln EUR.

Instytucją Wdrażającą (IW) dla Działania 2.1 Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Celem działania jest zwiększenie ilość retencjonowanej wody oraz poprawa sprawności przeprowadzania rozpoznania i reagowania w sytuacji wystąpienia zagrożeń naturalnych i poważnych awarii.

Cel działania będzie realizowany poprzez:

  1. Opracowanie i aktualizacja dokumentów strategicznych/ planistycznych
  2. Realizacja zadań służących osiągnięciu dobrego stanu wód
  3. Wsparcie ponadregionalnych systemów małej retencji
  4. Budowa, przebudowa lub remont urządzeń wodnych przyczyniających się do zmniejszenia skutków powodzi i suszy
  5. Systemy gospodarowania wodami opadowymi na terenach miejskich
  6. Zabezpieczenie brzegów morskich zagrożonych erozją
  7. Zapobieganie, przeciwdziałanie oraz ograniczanie skutków zagrożeń
  8. Wdrażanie metod obserwacji i zakupy sprzętu w celu usprawnienia systemu monitoringu środowiska
  9. Tworzenie bazy wiedzy w zakresie zmian klimatu i adaptacji do nich
  10. Działania informacyjno - edukacyjne w zakresie zmian klimatu i adaptacji do nich
  11. Budowa specjalistycznych jednostek pływających do prowadzenia czynnej osłony przeciwzatorowej
  12. Przygotowanie lub aktualizacja dokumentacji niezbędnej do wnioskowania i realizacji projektów (m.in. studium wykonalności, dokumentacja w zakresie oceny oddziaływania na środowisko, dokumentacja projektowa, dokumentacja techniczna, mapy lub szkice sytuujące projekt).

Beneficjenci

Beneficjenci działania 2.1 Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska:

  1. Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej (KZGW)
  2. Regionalne zarządy gospodarki wodnej
  3. Wojewódzkie zarządy melioracji i urządzeń wodnych
  4. jednostki samorządu terytorialnego i ich związki, działające w ich imieniu jednostki organizacyjne
  5. Podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego
  6. Jednostki organizacyjne Lasów Państwowych
  7. Urzędy morskie
  8. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMiGW)
  9. Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej (KG PSP)
  10. Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im.Józefa Tuliszkowskiego - Państwowy Instytut Badawczy
  11. Główny Inspektorat Ochrony Środowiska (GIOŚ)
  12. Wojewódzkie Inspektoraty Ochrony Środowiska (WIOŚ)
  13. Ministerstwo Środowiska
  14. Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy (PIG-PIB)

Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach

Alokacja finansowa na działanie ze środków unijnych (FS) wynosi 1,6 mld EUR.

Instytucją Wdrażającą (IW) dla Działania 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Celem działania jest zwiększenie liczby ludności korzystającej z ulepszonego systemu oczyszczania ścieków komunalnych, zapewniającego podwyższone usuwanie biogenów.

Cel działania będzie realizowany poprzez:

Dokończenie budowy systemów gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracjach:

  1. Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej, realizowane w aglomeracjach o wielkości co najmniej 10 000 RLM
  2. Projekty dotyczące gospodarki wodno-ściekowej realizowane w regionach lepiej rozwiniętych w aglomeracjach o wielkości od 2 000 RLM do 10 000 RLM

Beneficjenci Działania 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach

  1. Jednostki samorządu terytorialnego i ich związki, działające w ich imieniu jednostki organizacyjne
  2. Podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego

Oś priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego

Instytucją Zarządzającą (IZ) dla III Osi Priorytetowej POIiŚ III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego jest Ministerstwo Rozwoju.

Alokacja finansowa ze środków unijnych (FS) wynosi 9,532 mld EUR.

Cele III Osi Priorytetowej

Cele szczegółowe osi priorytetowej:

  • Nadrobienie zaległości w rozbudowie infrastruktury drogowej bezpiecznej dla użytkownika oraz połączenie najważniejszych ośrodków miejskich z siecią transportu europejskiego (TEN-T),
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawa bezpieczeństwa ruchu lotniczego.

Cel osi priorytetowej będzie realizowany poprzez:

  1. Zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej i przepustowości nawigacyjnej portów lotniczych
  2. Rozwój i integracja poszczególnych gałęzi multimodalnego systemu transportowego (transport morski, wodny śródlądowy i intermodalny).

W ramach Osi Priorytetowej III realizowane jest działanie:

Działanie 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.

Alokacja finansowa na działanie ze środków unijnych wynosi 1,382 mld EUR

Instytucją Pośredniczącą (IP) dla Działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych jest Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Cel działania dla śródlądowych dróg wodnych będzie realizowany poprzez:

Projekty w ramach działania będą dotyczyły inwestycji w przyjazne środowisku formy transportu wykorzystywane do przewozu towarów i osób.

A: Transport morski

B: Śródlądowe drogi wodne:

  1. liniowe i punktowe inwestycje infrastrukturalne służące poprawie parametrów eksploatacyjnych dróg wodnych, w tym m.in.:
    1.  budowa i modernizacja budowli hydrotechnicznych, zabudowy regulacyjnej oraz udrożnienie toru wodnego,
  2. program wdrażania systemu informacji rzecznej (RIS)
  3. inwestycje dotyczące poprawy bezpieczeństwa żeglugi poprzez doposażenie służb zapewniających bezpieczeństwo żeglugi oraz służb ratowniczych w pływające jednostki specjalistyczne oraz sprzęt.

C: Transport intermodalny

Beneficjenci

Beneficjenci Działania 3.2: Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.

Śródlądowe drogi wodne:

  1. Regionalne zarządy gospodarki wodnej (RZGW)
  2. Urzędy żeglugi śródlądowej
  3. Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej,
  4. Komendy wojewódzkie Państwowej Straży Pożarnej,
  5. Komenda Główna Policji

Ponadto, poniżej został podany link do strony zawierającej

WYKAZ PROJEKTÓW ZIDENTYFIKOWANYCH PRZEZ WŁAŚCIWĄ INSTYTUCJĘ W RAMACH TRYBU POZAKONKURSOWEGO

https://www.pois.gov.pl/strony/o-programie/dokumenty/szczegolowy-opis-osi-priorytetowych-programu-operacyjnego-infrastruktura-i-srodowisko-2014-2020/

Ministerstwo Środowiska nie wyraziło akceptacji na sfinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przygotowania Programu dla Wisły do roku 2030.


Realizacja Programu wynika z ciągłego poszukiwania optymalnych rozwiązań oraz potrzeby pogodzenia różnych poglądów w celu jasnego określenia roli i funkcji Wisły oraz jej dopływów. Przyjęty okres do roku 2020, uznano jako niezbędny dla osiągnięcia stanu równowagi i uporządkowania spraw gospodarowania wodą w dorzeczu, przy konieczności odrabiania ogromu dotychczasowych zaniedbań.

Krótka historia

Przygotowanie „Programu dla Wisły i jej dorzecza do roku 2020" było inicjatywą podjętą przez organizacje pozarządowe, związane poprzez swoją działalność statutową z Wisłą. W kwietniu 1998 r. w Warszawskim Ratuszu podpisano Deklarację Współpracy na rzecz Wisły i jej dorzecza. Sygnatariuszami Deklaracji były: Liga Morska i Rzeczna w Gdańsku, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych w Warszawie, Związek Miast Nadwiślańskich w Toruniu, Rada Regionalna Pomorza Nadwiślańskiego w Grudziądzu, Fundacja Kaskada Dolnej Wisły we Włocławku, Stowarzyszenie Wisły „WISŁA" w Warszawie.

Po spotkaniu sygnatariuszy „Deklaracji Warszawskiej" w kwietniu 1999 r., wystosowano do Prezesa Rady Ministrów, Marszałka Sejmu RP oraz Marszałka Senatu RP memoriał w sprawie dalszego sposobu zagospodarowywania Wisły. Myśl przewodnią memoriału stanowiła idea zwrócenia się miast i gmin nadwiślańskich ku rzece, która powinna stanowić źródło ich rozwoju. Wystąpienie kończył apel o przyjęcie programu dla Wisły, jako składowej Strategii Rozwoju Gospodarczego Polski.

Z inicjatywy Związku Miast Nadwiślańskich, w dniu 2 czerwca 2000 r. w Toruniu podpisane zostało Porozumienie w sprawie Programu dla Wisły i jej Dorzecza na lata 2000 - 2020. Sygnatariuszami Porozumienia byli: Minister Środowiska, Szef Kancelarii Prezesa RM, Wojewodowie, Marszałkowie Województw i organizacje pozarządowe: Liga Morska i Rzeczna, Stowarzyszenia Dorzecza Wisły „Wisła", Fundacja Kaskady Dolnej Wisły, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych, Rada Instytutu Inżynierii i Gospodarki Wodnej Politechniki Krakowskiej oraz Związek Miast Nadwiślańskich Związek Miast Nadwiślańskich powołał Biuro ds. Programu dla Wisły i jej Dorzecza, które przejęło inicjatywę przygotowania Programu.

Prezes Rady Ministrów, rozporządzeniem z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska, powierzył Ministrowi Środowiska obowiązek wykonywania zadań związanych z programem „Wisła - 2020". Biuro ds. Programu dla Wisły i jej Dorzecza, podczas konferencji w Toruniu w dniu 14 czerwca 2003 roku, przekazało wstępną propozycję projektu Programu. Natomiast w dniu 31 sierpnia 2004 r. przekazana została do MŚ ostateczna wersja „Programu Inwestycyjnego dla Wisły 2020", która obecnie jest przedmiotem aktualizacji.

Aktualności

Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej podjął prace nad zaktualizowaniem „Programu". W tym celu powołany został pięcioosobowy Zespół składający się z przedstawicieli KZGW oraz Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej, administrujących dorzeczem Wisły. Nad prawidłowością prac Zespołu czuwa Rada Programowa. Jej pierwsze posiedzenie odbyło się w dniu 16 stycznia 2007 r.

 

Skład Rady Programowej:

  • Zygmunt Babkiewicz
  • Leszek Bagiński
  • Janusz Bielakowski
  • Jacek Bożek
  • Zofia Chrempińska
  • Bernadetta Czerska
  • Andrzej T. Jankowski
  • Jacek Kowalski
  • Wacław L. Kowalski
  • Stanisław Lewandowski
  • Elżbieta Nachlik
  • Przemysław Nawrocki
  • Mieczysław Ostojski
  • Edward Ossowski
  • Przemysław Pasek - II zastępca przewodniczącego Rady Programu
  • Marek Piwowarski
  • Franciszek Pistelok
  • Krzysztof Roman
  • Elżbieta Seltenreich
  • Tomasz Sowiński - I zastępca przewodniczącego Rady Programu
  • Andrzej Tersa
  • Antoni Tokarczuk
  • Jan Winter - przewodniczący Rady Programu
  • Jan Żelazo

Skład Zespołu:

  • Wanda Bielakowska - KZGW, koordynator prac Zespołu
  • Lidia Lubińska - RZGW w Gdańsku
  • Bogusław Wiącek - RZGW w Warszawie
  • Bogdan Cisak - RZGW w Krakowie
  • Artur Wójcik - RZGW w Gliwicach

Polska przystępując do Unii Europejskiej zobowiązała się do wypełnienia wymogów dyrektywy Rady 91/271/EWG z dnia 21 maja 1991 roku dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych (Dz. Urz. WE L 135 z 30.05.1991 r., str. 40-52, z późn. zm.; Dz. Urz. WE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 15, t. 002, str. 26) zgodnie z określonymi w negocjacjach i zapisanymi w Traktacie Akcesyjnym terminami i okresami przejściowymi. W rozmowach przedakcesyjnych wynegocjowane zostały bowiem dostosowawcze okresy przejściowe na wprowadzenie przepisów ww. dyrektywy do końca 2015 r. Dlatego też, aby zidentyfikować faktyczne potrzeby w zakresie uporządkowania gospodarki ściekowej oraz uszeregować ich realizację w taki sposób aby wywiązać się ze zobowiązań traktatowych, utworzono Krajowy program oczyszczania ścieków komunalnych (KPOŚK). 

Program ten został przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 r.
KPOŚK stanowi wykaz aglomeracji, które muszą zostać wyposażone w systemy kanalizacji zbiorczej i oczyszczalnie ścieków w terminach określonych w Programie. Do chwili obecnej przeprowadzono pięć jego aktualizacji w latach: 2005, 2009, 2010, 2015 i 2017.

W latach 2003 – 2016

  • wybudowano 84,8 tys. km sieci kanalizacyjnej, z czego w roku 2016 – 2178 km sieci,
  • wybudowano 403 nowe oczyszczalnie ścieków komunalnych (w roku 2016 – 7 obiektów),
  • przeprowadzono 1575 inwestycji w zakresie modernizacji i/lub rozbudowy oczyszczalni ścieków komunalnych (w roku 2016 – 105 inwestycji),
  • Na inwestycje wydano ok 63,8 mld zł (w roku 2016 – 2,4 mld zł).

V aktualizacja KPOŚK (AKPOŚK 2017)

Rada Ministrów przyjęła piątą aktualizację KPOŚK 31 lipca 2017 r. Przyjęta przez rząd aktualizacja zawiera listę zadań zaplanowanych przez samorządy do realizacji w latach 2016-2021.

AKPOŚK 2017 dotyczy 1587 aglomeracji o równorzędnej liczbie mieszkańców 38,8 mln), w których zlokalizowanych jest 1769 oczyszczalni ścieków komunalnych. Aglomeracje ujęte w aktualizacji zostały podzielone na priorytety według znaczenia inwestycji oraz pilności zapewnienia środków. Z przedstawionych przez aglomeracje zamierzeń inwestycyjnych wynika, że w ramach piątej aktualizacji planowane jest wybudowanie 116 nowych oczyszczalni ścieków oraz przeprowadzenie innych inwestycji na 1010 oczyszczalniach. Planowane jest również wybudowanie 14 661 km nowej sieci kanalizacyjnej oraz zmodernizowanie 3 506 km sieci istniejącej. Potrzeby finansowe na realizację ww. przedsięwzięć wynoszą 27,85 mld zł.

MASTER PLAN

Następstwem zatwierdzenia piątej aktualizacji KPOŚK było stworzenie nowej wersji Master Planu dla dyrektywy ściekowej. Master Plan zawiera zestawienie najważniejszych informacji planistycznych z zakresu gospodarki ściekowej wykazanych w aktualizacji. Dokument został zatwierdzony przez Kierownictwo Resortu Środowiska w dniu 8 września 2017 r.


Pliki do pobrania:


Sprawozdanie z realizacji KPOŚK za rok 2018 - ankieta


Piąta aktualizacja Krajowego Programu oczyszczania ścieków komunalnych (V AKPOŚK)


Master Plan i jego aktualizacje


KPOŚK oraz wcześniejsze aktualizacje Programu


Prognozy oddziaływania na środowisko aktualizacji KPOŚK


Sprawozdania z wykonania KPOŚK


Materiały informacyjne


Krajowe akty prawne związane z gospodarką wodno-ściekową i osadami komunalnymi


Nawiązując do postanowień Listu intencyjnego o współpracy, podpisanego 20 sierpnia 2009 roku pomiędzy ENERGA SA a Krajowym Zarządem Gospodarki Wodnej, a w szczególności realizując pkt 4 wymienionego dokumentu, poniżej zamieszczone są raporty opracowane przez firmę ENERGA, dotyczące stanu realizacji prac związanych z budową stopnia wodnego na rzece Wiśle poniżej Włocławka.

 

Wszystkie raporty:

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: III kwartał 2016 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: II kwartał 2016 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: I kwartał 2016 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: IV kwartał 2015 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: III kwartał 2015 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: II kwartał 2015 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: IV kwartał 2014 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: III kwartał 2014 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: II kwartał 2014 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: I kwartał 2014 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: IV kwartał 2013 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: III kwartał 2013 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: I kwartał 2013 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: IV kwartał 2012 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: III kwartał 2012 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: II kwartał 2012 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: I kwartał 2012 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: IV kwartał 2011 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: III kwartał 2011 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: II kwartał 2011 r.

Raport o stanie realizacji prac w ramach projektu Programu ENERGA Wisła. Okres sprawozdawczy: VII 2009 r. - V 2011 r.